קבלת זכיינות לשיווק מוצר או שירות של חברה ידועה אופיינית לתחומים שונים. בין היתר, מוצאים את השיטה רבות בעסקי בתי קפה, מסעדות כגון בנדיקט זכיינות, מוצרי צריכה, הלבשה והנעלה, סלולאר, רפואה ועוד.
הרעיון מאחריו הוא שרשת גדולה שלה סניפים רבים המנוהלים על ידה מעוניינת לתת אחרים נוספים בזכיינות. כך היא איננה עוסקת בניהול סניפים שונים ומאפשרת ליזם מקומי לעבוד ולהרוויח. הרשת עצמה מרוויחה אף היא, מתרחבת וזוכה לחשיפה רבה יותר בארץ. קיים מודל זכיינות פופולארי שמרבית הרשתות עובדות על פיו בשינויים שונים.
המודל נערך על פי על פי כללים ברורים בהם מדובר על סוג של שותפות שבה הזכיין פועל על פי מדיניות הרשת והרשת עצמה תומכת בו בפרמטרים שונים. כל זכיין הינו עצמאי ואין יחסי עובד מעביד בינו לבין הרשת. המודל פועל על העקרונות הבאים: הזכיין משלם לרשת סכום ראשוני וחד פעמי שאינו מוחזר, ובנוסף, שני תשלומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים הנקבעים באחוזים או על פי קריטריון אחר והשני הוא סכום קבוע עבור פרסום, ליווי ותמיכה. בנוסף, הוא מתחייב לרכוש את המוצרים מהרשת, וכאמור, לנהל את הסניף על פי מדיניותה. בזכיינות לרשת בגדים למשל, הצגת פרטי הלבוש המוכתב על ידי הרשת כולל המחירים. ייתכנו שינויים קלים בהסכמת הנהלת הרשת.
לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:
ליזמים בתחילת הדרך ולאנשי עסקים רבים אחרים המודל הזה מתאים ביותר בגלל האפשרות למכור מוצרים של מותג מבוקש ואהוב. כך ייווצרו הכנסות מהתחלת הפעילות. הסניפים גם ממוקמים במקומות מרכזיים, מה שמבטיח גם כניסת לקוחות מזדמנים. התמיכה של הרשת חשובה ליזמים אלו, והניסיון מוכיח כי סניף המנוהל היטב מכניס רווחים לכולם. מומלץ להיעזר בעורך דין בעל מוניטין בכל מה שקשור בייעוץ, במעורבות בהכנת ההסכם ובליווי כללי במהלך המשא ומתן עם הרשת ולאחריו.
ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.
עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.