כל עולם העסקים מבוסס על משאים ומתנים, הסכמים, הבנות בכתב ובעל פה. הם גם נשענים על חוקים קיימים ובמרבית המקרים, כל ההתנהלות נעשית לשביעות רצון שני הצדדים.
יחד עם זאת, עלולות לצוץ מחלוקות היוצרות סכסוכים עסקיים. ההפרות הן בנסיבות שונות ובין היתר: אי כיבוד כל ההסכם או חלקו, תפקוד לקוי, זלזול של נותן שירות בלקוח, הטעיה ועוד. במקרים בהם הסכסוכים מתפתחים למימדים גדולים, ניתן לכל מי שסבור שהוא נפגע, להגיש תלונות לגורמי אכיפה ו/או להגיש תביעה לבית משפט.
תביעות לבתי משפט אורכות זמן רב מאוד בשל ההתנהלות האיטית שלהם. במקרים של סכסוכים בין שני גופים מסחריים ו/או עסקיים בהם רוצים להגיע לפתרון מהיר אפשר להחליט על גישור מסחרי המתבצע, לרוב, במהירות רבה. כאן, כל צד יכול לנהל משא ומתן ישיר אגב התייחסות לצרכיו. ההליך זול בהרבה מהליך של בתי משפט בשל חיסכון בשעות שירות של עורכי דין, אי תשלום אגרות ועוד. ומה שחשוב. ההסכם המושג בסופו מוכר על ידי בתי משפט. כל מי שחותם על ההסכם מתחייב שהוא יימנע מהגשת תביעה באותו נושא לצד השני, וכך, כל צד הולך לדרכו.
מבחינים במספר סוגי גישור מסחרי: בין שותפים, גישור עסקי בעת התנהלות חברה וגישור עסקי בין חברות בינלאומיות. מגשר עסקי חייב להיות עורך דין המתמחה בנושא. עמדתו היא ניטראלית. והוא ינסה להביא את הצדדים להסכמות ביניהם כאשר כל אחד מוותר מעט ורואה לנגד עיניו את היתרונות בסיום ההליך. פגישות גישור עסקי מתנהלות במשרדי המגשר או במקומות נבחרים אחרים ולכן, אופי השיחות הוא נינוח יותר. עורך הדין המגשר חייב להיות יצירתי וקשוב לשני הצדדים על מנת להתערב במשברים בנקודות זמן שונות בהליך. בכך תרומתו הרבה.
ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.
עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.