אתם מנהלים חברה מצליחה או מותג מבוקש? מרגישים כי הגיע הזמן להתרחב? יכול מאוד להיות שזכיינות היא הדרך המתאימה לכם. בשיטה זו, כמו שאתם ודאי יודעים, אתם מעניקים לזכיינים המעוניינים בכך, זכויות שימוש בשם, בסימנים המסחריים ובידע של החברה שלכם, תמורת דמי זכיינות חד פעמיים, אחוזים ממחזורי ההכנסות החודשיים שלהם, והתחייבות לרכישת המוצרים רק מכם. נשמע מושלם, אבל אסור לשכוח כי מכירת זכיינות נושאת בחובה סיכונים כלכליים, מצד זכיינים שלא יעמדו בתנאים, לצד סיכונים תדמיתיים מצד זכיינים שיפעלו בניגוד למדיניות המוצהרת שלה. למרבה הצער, זהו רק חלק קטן מהסיכונים הכרוכים בתהליך של מכירת זכיינות.
האם עבודה במודל הזכיינות מתאימה לכם? האם תוכלו לספק לזכיינים את התמיכה הלוגיסטית שהם יזדקקו לה? האם הביקוש למוצרים שלכם מצדיק הקמה של סניפים נוספים? אנחנו לא מצפים שתדעו את כל התשובות, אחרי הכול כדי לספק מענה מוסמך אליהן, יש צורך בהרבה יותר מתחושת בטן. החדשות הטובות הן שאנחנו, במשרד עורכי הדין דנהירש ושות', יכולים לעזור לכם ונשמח לעשות זאת.
חמש עשרה שנות פעילות בתחום הזכיינות, הפכו אותנו במשרד עורכי הדין דנהירש ושות', למומחים מובילים בייעוץ למכירת זכיינות. ההיכרות המעמיקה שלנו עם הצדדים העסקיים והמשפטיים של עסקאות זכיינות במגוון תחומים, והיכולות המקצועיות שצברנו, מאפשרים לנו ללוות את לקוחותינו לאורך כל הדרך. אנחנו נבחן עבורכם את ההיתכנות העסקית של המעבר למודל זכיינות, נציע לכם את הדרכים הבטוחות והיעילות להקמת רשת זכיינית ונסייע לכם בכל הקשור להתקשרות החוזית ביניכם לבין הזכיינים. לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי הדין דנהירש ושות' – המומחים למכירת זכיינות.
זכיינות סופר פארם
רשת סופר פארם מוכרת תרופות על פי מרשמים ומוצרים נוספים הקשורים בבריאות האדם ורווחתו. בנוסף, מבחר מוצרים מגוון לצריכה פרטית ולמשפחה. השילוב בין שתי קטגוריות מכירה נדרשות אלו מייחד את הרשת וגורם לה להיות מצליחה ורווחית מאוד, ולא פלא, שזכיינים רבים רוצים להקים סניף שלה. החברה עצמה, מנהלת סניפים משלה ובנוסף, מעניקה זיכיונות סופר פארם לאנשים בעלי הסמכה מקצועית ואשר מאושרים על ידי משרד הבריאות למכירת תרופות.
שיטת הזכיינות מורכבת מעט ונבנית על פי הסכם זכיינות קבוע מראש. הזכיין הרוצה לקבל סניף יכול לרכוש אחד מזכיין פורש או מהרשת עצמה או להקים חדש במקום שנבחר על ידי הרשת. הוא משלם סכום ראשוני וחד פעמי שאינו מוחזר, ובנוסף, תשלום חודשי קבוע הנגזר ממכירות והמתומחר על פי אחוזים או על פי קריטריונים אחרים. סכום חודשי נוסף הוא עבור שירותי פרסום, ייעוץ וליווי קבועים. כמו כן, הוא חייב לרכוש מוצרים מהרשת או דרכה ולפעול על פי מדיניותה. לאנשי עסקים בתחילת דרכם או לאחרים האוהבים שיטת פעילות זאת, הדבר כדאי מאחר והם יכולים למכור מוצרים ממותגים של רשת ידועה ולהרוויח כבר בשלבים הראשונים לניהול העסק.
סופר פארם זכיינות מעניקה יתרונות רבים נוספים. הסניפים ממוקמים בקניונים ורחובות ראשיים נחשבים אליהם מגיעים אנשים רבים. לכן, הם יכולים ליהנות גם מלקוחות מזדמנים המתווספים על הקבועים. כל זכיין מקבל הדרכה כולל השתלמות באחד מסניפי הדגל של החברה על מנת להכשירו היטב. כל אלו הם בסיס טוב להצלחה והניסיון מוכיח כי סניף המנוהל היטב מספק לבעליו ולחברה הכנסות נאות לאורך זמן. עלות זכיינות סופר פארם נקבעת על פי שיקולי מיקום, היקף פעילות הסניף, ההיסטוריה שלו, גודלו ועוד. מומלץ להיעזר בעורכי דין בעלי מוניטין בתחום המנוסים בייעוץ כלכלי, ליווי עסקי ועריכת חוזי זכיינות.
מכירת זכיינות
רכישת זכיינות אופנה או זכיינות למסעדה מרשת יכולה להתבצע במספר דרכים. ניתן לרכוש סניף קיים מהחברה אותו החברה רוצה למסור מסיבותיה, או אחד חדש אשר היא מתכוונת להקים. ניתן לרכוש מזכיין אשר מעוניין לפרוש או מאחד אשר החברה מבקשת לנתק את היחסים עימו בגלל שיקולים שונים. בכל מקרה, יש שוני בדרישה הכספית בין מקום ידוע ופעיל ובין מקום חדש אשר אין עדיין ודאות לגבי התנהלותו העתידית. לכל היותר, ניתן להעריך את מחזורי הכספים העתידיים שלו על פי חתכים מסניפים קיימים אחרים. בכל מקרה, מכירת זכיינות מותנית בחתימה על חוזה מסודר אשר אותו מכין עורך דין בעל מוניטין בתחום.
התחלת התהליך היא בהצעה המוגשת למתעניין פוטנציאלי וכרוכה במשא ומתן מול הגורם המוכר. בכל מקרה, קיימת מעורבות של החברה אשר מאשרת את מועמדות הזכיין החדש. למעשה, היא בעלת המותג ונותנת הטון ולכן, רוצה לשמור על זכויותיה. הדבר מתבטא, כמובן, גם בחוזה המוגש אשר תנאיו מוכתבים על פי צרכיה ורצונותיה. אין הדבר אומר כי למקבל הזיכיון אין אפשרות להציע תנאים והסתייגויות משלו, אבל, לרוב, התביעות של החברה הן המתקבלות. היא מאפשרת הקלות וסטיות מההסכם המקורי, בעיקר, כשהם מתאימים לה. עורך דין עסקי מיומן בתחום יכול לסייע ליזם בנושאים רגישים אלו ובקבלת הקלות המיתרגמות בין היתר, לכסף.
זכיין יכול לחפש מקום פעיל שמחזורי המכירות שלו ידועים ולשלם, לרוב, סכום גבוה, או מקום בתחילת הדרך שבו יידרש לסכום צנוע יותר. ניתן גם לקבל מקום עם פוטנציאל שאינו מצליח בגלל ניהול כושל, לשלם פחות ולנסות להרים אותו עם ניהול טוב ויצירתי. בכל מקרה, הניסיון מוכיח כי סניף זכיינות של חברה מובילה בתחומה המנוהל היטב הינו בעל שולי רווח טובים, וכדאי להתאמץ ולנסות לרוכשו
ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.
עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.